گروه حقوق خصوصی

 

دانشگاه شهید چمران اهواز

دانشکده حقوق و علوم سیاسی

گروه حقوق خصوصی

گروه آموزشی حقوق در سال 1375 در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی تاسیس گردید. این گروه آموزشی کار خود را با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی حقوق در همان سال آغاز نمود. پس از یک تجربه 13 ساله در برگزاری دوره کارشناسی حقوق، در سال 1388 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی  ارشد حقوق خصوصی نمود. پس از آن نیز با مصوبه هیات امناء در سال 1397 از گروه حقوق منفک و با عنوان مستقل گروه حقوق خصوصی آغاز بکار نمود. از برنامه های در دست اقدام این گروه اخذ مجوز دوره دکتری حقوق خصوصی می باشد.

گروه آموزشی حقوق خصوصی دارای یک نفر عضو هیات علمی با مرتبه دانشیاری و سه نفر با مرتبه استادیاری و یک نفر با مرتبه مربی می باشد. تمرکز آموزشی این گروه بر حقوق مدنی، حقوق تجارت، آئین دادرسی مدنی، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، جرم شناسی و حقوق اساسی قرار دارد.

تمرکز پژوهشی گروه حقوق خصوصی بر موضوعات حقوق مدنی، حقوق قراردادها، حقوق تجارت و داوری قرار دارد. همچنین این گروه آموزشی دارای مجله با عنوان دانش و پژوهش حقوقی می باشد که به انتشار آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه حقوق می پردازد.

این گروه دارای تفاهم نامه های پژوهشی از جمله با پژوهشگاه قوه قضائیه و وزارت دادگستری بوده و در حل معضلات حقوقی منطقه جنوب غرب کشور از طریق اخذ طرح های پژوهشی با مساعدت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فعال می باشد و از سال 1398 نیز پذیرش دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی را آغاز نموده است.

گروه حقوق خصوصی دانشگاه شهید چمران اهواز تنها گروه آموزشی حقوق خصوصی دانشگاه های دولتی در منطقه جنوب غرب کشور می باشد.